Család,  életmódváltás

Szétnyílt hasizom – diastasis recti

Ma reggel nagy meglepetésben volt részem.
A life tilt diétás fb. csoportjában ( az ő diétájukat követem) találkoztam először a kifejezéssel, hogy szétnyílt hasizom. Az egyik újdonsült kismama figyelmeztette a sportoló anyukákat, hogy vigyázat, amíg nincs rendben a hasizmod, ne kezdj el sportolni!
Csak röviden írok róla néhány sort, hiszen rengeteg info van róla a neten.
A lényeg, hogy terhesség alatt szétválnak a hosszanti hasizmok, miközben növekszik a babapocak. Sajnos szülés után nem mindenkinek záródik teljesen vissza. A leglátványosabb hátránya, hogy kismamának néznek. Egyéb hátulütői a hátfájás, vizelet visszatartási problémák és társai.
Mivel így több, mint 5 évvel a szülés után nem akart sehogy sem eltűnni a pocakom, és én is kaptam hasonló megjegyzéseket, hogy: jön a következő baba? pont kapóra jött ez a figyelmeztetés. Azonnal meg is néztem a hasam. Az én izmaim 2 ujjnyira vannak egymástól.

Így nézheted meg:

Sokat olvastam utána, és néztem meg különböző videókat. Az egyikben azt mondták, hogy egy hét alatt, egy ujjnyi változást lehet elérni.

Hosszas keresgélés után akadtam a következő videóra:

Szorgalmasan nekiláttam a gyakorlatoknak. Az első héten négy alkalommal tornáztam. Közben találtam fizetős edzésterveket is, 21 napra szólnak. De sajnos nagyon drága, majdnem 30.000 ft a három heti edzésterv. El is vetettem a gondolatot, nem kell nekem edzésterv, majd a youtub-on talált videókra tornázom, aztán majd meglátjuk.

Ma reggel, az első hét után, gondoltam megnézem, hogy van-e valami változás. És akkor jött a meglepetés! Egy héttel ezelőtt még két ujjamat tudtam az izomcsíkok közé tenni, most pedig egy is alig fér bele! Igen! Most már látom, hogy sikerülni fog. Drága edzésterv nélkül, ezt az egyetlen gyakorlatsort ismételve naponta. Kerestem ugyan többfélét, de végül nem próbáltam ki, és már nem is fogom. Maradok ennél.

Még ajánlom figyelmedbe a következő videón bemutatott gyakorlatokat. Ezeket nem szabad végezni, míg meg nem gyógyult a hasizmod, mert előfordulhat, hogy még nagyobb kárt csinálsz velük!

Tornára fel!

A gyakorlatok nem nehezek, és a 30 percnek majdnem a felét végigdumálja a csajszi. Ezekkel a gyakorlatokkal össze tudjuk zárni a szétnyílt hasizmot, azután jöhet az izmok erősítése!

Oszd meg minél több ismerősöddel, legyen szép a hasunk! Mindegy, hogy mikor szültél, hat hónapja, vagy 15 éve. A gyakorlatok hatásosak!

Itt olvashatsz még utána http://rectustrainingmethod.hu/hu/a-rectus-diastasis

Ha érdekel, egy teljes tréning: http://rectustrainingmethod.hu/hu/rtm-modszer

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.